Visszatérő álmom a valóság

Egy szemeszterem a német felsőoktatásban. Én magam pedig tele várakozással és reménnyel. Ha csak fele olyan jól sülne el,mint Weimar 2005 nyarán... Nektek, akiket érdekel és magamnak emlékül arról, hogy mit sikerült kihozni ebből az egészből! Hogy mit sikerült kihozni, mit rontottam el, már tudom, tudjátok. Kezdődjön az újabb, a búcsú félév, új emberekkel és régiekkel, új élményekkel, tanulással és munkával teli. Tehát mit Erasmus in Erlangen, Teil 2.

vasárnap, január 14, 2007

3 hét otthon

Hazaérkezésem után sem javíthattuk túlzottan a statisztikánkat Attal, ezt arra értem, hogy amióta együtt vagyunk bőven többet voltunk külön, mint együtt, mármint ezt az egy országban, egy városban együtt töltött időre értem. 18-án már Ő is és én is otthon tanultunk, hisz Rá még kettő, rám pedig még egy vizsga várt azon a héten. (Az, hogy Ő közbeiktatott egy állásinterjút, élete első állásinterjúját, álmai cégénél – Microsoft – és természetesen el is nyerte, azon már meg sem lepődtem… Így január közepétől – még be sem fejezve az egyetemet - dolgozó ember lesz, kiképzése egy 4 hetes Lisszaboni etappal kezdődik, melyet nyáron egy amerikai levezetés követ… Röviden, tömören: büszke vagyok Rá nagyon.) Muszáj volt tanulni, mert a 8 órás vonatútra tervezett tanulás fele körülbelül beszélgetésbe torkollott Zsófival, természetesen csupa nagyon fontos, halasztást nem tűrő témáról. Lényeg az eredmény, 20-án levizsgáztam, 4-es lett. Aztán jöhetett is a fodrász és kozmetikus, nomeg a karácsonyi találkák, szépen sorjában, Ágival, Tollasbajnoktársammal és még Dunc elé is volt időm kimenni a Népligetbe 21-én, amikor hazaért. Ő ugyan gyorsan lepasszolta népes fogadóbizottságát egy Rolanddal közös BKV-zásért, de Virággal feltaláltuk magunkat és beszélgettünk és forraltboroztunk egy jót a Vörösmarty téren. Aztán végre jött megint Attom és Annával és Vele Quimbyztünk egy jót a Pecsában 22-én. Mit mondjak, jól esett már… 23-án szokásos évi közös karácsonyozásunk következett a Többiekkel Zsüliéknél, a hangulatról néhány kép árulkodik alább…

Eljött a Karácsony Szentestével és rokonlátogatásokkal, majd irány a fények városa Miskolc. Karácsonyoztunk Attal is, meg taliztunk a Peregyesekkel (volt osztálytársai) és az egyetemi barátaival is (Tamás, Zsuzsa, Ricsi, Imola). Aztán siettünk vissza Pestre, de csak egy estére. Bencéékhez volt hivatalos a társaság lakásnézőbe. Bence ugyanis összeköltözött a barátnőjével, Diával (de jó Nektek!). Ott volt Zsófi, Szandra, Robi, Lacsi és Woolfy is. Természetesen egy kiadós mocsarazásba torkollott a gofri- és melegszendvicssütéssel egybekötött este. Jó volt végre Őket is újra látni. Másnap vissza Miskolcra és gyakorlatilag megkezdtük a rákészülést a szilveszterre.

31-én este átjött Zsuzsa és Tamás alapozni. Nekem is ez volt a célom, hogy a jókedvem már a bulira megérkezve meglegyen. Nos, míg itt Erlangenben 3-4 felestől kész vagyok, akkor és ott 6 és fél sem hatott. Jókedvem nem lett, max. kicsit megszédültem… Aztán kimentünk a koliba, ahol gyakorlatilag minden szinten, szinte szobánként buli volt. Mi is jól éreztük magunkat, tánci, pia, beszélgetés, mint mindig. Ez volt az első közös évkezdésünk és remélem nem az utolsó!

1-én vissza Pestre és mielőtt még belekezdtem volna a szigorlatra való készülésbe a szokásos 1-ei Quimby csendesülősön a Gödörben részt kellett vennem. Annával együtt most sem csalatkoztunk! Ennek a hat embernek még az improvizáció is mesterfokon megy! Volt olyan szám, ami 20 percesre sikeredett! Másnap aztán csak nekikezdtem az első retake-emre való készüléshez, nem mondom, hogy kitörő lelkesedéssel… Pihenőt 9-éig is alig tartottam, egyszer színházban voltunk, egyszer pedig feljött Att. 9-én aztán, neutrális körülmények között (nem Knipf és Langanke vizsgáztatott, továbbá nem Erasmuszos színekben, egy előrehozott vizsgán jelentem meg) 4-esre sikeredett a német nyelvészet szigorlatom. 10-én reggel pedig már a Budapest-Nürnberg vonaton ültem.