Visszatérő álmom a valóság

Egy szemeszterem a német felsőoktatásban. Én magam pedig tele várakozással és reménnyel. Ha csak fele olyan jól sülne el,mint Weimar 2005 nyarán... Nektek, akiket érdekel és magamnak emlékül arról, hogy mit sikerült kihozni ebből az egészből! Hogy mit sikerült kihozni, mit rontottam el, már tudom, tudjátok. Kezdődjön az újabb, a búcsú félév, új emberekkel és régiekkel, új élményekkel, tanulással és munkával teli. Tehát mit Erasmus in Erlangen, Teil 2.

szerda, július 19, 2006

Néhány gondolat a német felsőoktatásban résztvevőkről...

- a nyár beköszöntével a német egyetemisták egyre többet gondolnak a lúdtalpukra, azaz mindenki mezítláb jár, ha tehetei (utcán, egyetemen, parkban)
- a papírzsebkendő biztosan nem német találmány, mert nem igazán látni ilyet a germán fiatalok kezében (s, hogy milyen megoldás marad helyette? nos, maradjunk annyiban, ha egy fiú csinálja mellettem, alig hallom, amit a tanár mond néha...)
- késni emberi dolog, még háromnegyed órát is és utána a legtermészetesebb, hogy a jelenléti ívre feliratkozunk a tanárnál óra után...
- szegény német évfolyamtársaim biztosan vizelési problémákkal küzdenek, máskülönben miért lenne az, hogy huszonéves fiatalok képtelenek kibírni 90 percet anélkül, hogy kimenjenek a WC-re, ezzel átjáróházzá változtatva egy-egy szemináriumi termet...?
- 90 percet chips, gyümölcs és csoki nélkül sem lehet ugye kibírni? legalábbis itt, az erlangeni egyetemen úgy tűnik...
- a pikareszk regény fogalma némely már Hauptstudiumban résztvevő egyénnek is nehézséget okoz - ha jól emlékszem mi a gimnáziumban foglalatoskodtunk vele otthon - annak ellenére, hogy irodalomszakos
- az már csúcsteljesítménynek számít, ha valakinek 12 órája van egy héten, mert az milyen sok, ám a mifajtánk igencsak meglepődik, amikor megtudja, hogy az a 12 az igazából 6, hiszen a megerőltető 90 perces órákat 2-nek számítják, azaz egy szeminárium szerintük kettő, tehát a 6-ot is meg kell szorozni kettővel
- szépen tudnak olvasni - legalábbis, amikor Referatumot tartanak, akkor nagyon szépen felolvassák a wikipediáról leszedett Inhaltsangabékat
- és, hogy a profokról se feledkezzünk meg, van, aki a Vorlesung szót szó szerint érti, azaz egy az egyben felolvassa, ami a papírján van
NODE!
- van egyetemi élet, meg kolibulik
- és aki egyetemre jár, annak véleménye van és lively-k a discussion-ök
- nem szégyen könyvtárba és előadásra járni és megkérdezni, ha valamit nem értessz

CONCLUSION:
azért jó nekünk itt nagyon!!! :-)