Visszatérő álmom a valóság

Egy szemeszterem a német felsőoktatásban. Én magam pedig tele várakozással és reménnyel. Ha csak fele olyan jól sülne el,mint Weimar 2005 nyarán... Nektek, akiket érdekel és magamnak emlékül arról, hogy mit sikerült kihozni ebből az egészből! Hogy mit sikerült kihozni, mit rontottam el, már tudom, tudjátok. Kezdődjön az újabb, a búcsú félév, új emberekkel és régiekkel, új élményekkel, tanulással és munkával teli. Tehát mit Erasmus in Erlangen, Teil 2.

szerda, április 26, 2006

Félévkezdés

Túl a félév első két napján. Ennyit mondhatok jelenlegi lelkiállapotomról. Megírtuk az Einstufungstestet, amivel német nyelvtudásunkat mérték fel és eszerint osztanak be alap- közép- és felsőfokra. Ennek alapján pedig választhatunk német, mint idegen nyelv kurzusokat. Csak remélni tudom, hogy hasznosabbak lesznek, mint az otthoni nyelvgyakok… Aztán tegnap este megvolt az első angolos szemináriumom. The Jane Austen Cult. Egy fiatal nő tartja, az a fajta, aki még tele van lendülettel és tenni akarással. Nagyon motivál a téma is és a tanár személyisége is. A leghíresebb regényeken kívül, megnézzük a filmadaptációkat is és arra keressük a választ, miért született meg a Jane Austen kultusz, míg Shakespeare esetében inkább canon-ról beszélünk például. Honnan tudott ez a vénlányként életét leélő nő ennyit a szerelemről? A félév teljesítéséhez elvárás az órán való aktív részvétel (max. 2 hiányzás – ELTÉ-sek figyelmébe ajánlom…), egy kiselőadás (július 17-én tartom, amikor már otthon a vizsgaidőszaknak is vége van), valamint vagy egy házi dolgozat (20 oldal) vagy egy szóbeli vizsga. Este Zsófi buddy-jának a születésnapját ünnepeltük és sütöttünk neki palacsintát (jó, most felvágtam, Zsófi sütötte, én pedig adtam az instrukciókat). Zárójelben még annyit, hogy mára már nagyon egy húron pendülünk és kevés időt bírunk ki együtt röhögés nélkül, pedig eleinte nem igazán értettük egymás humorát, most meg már el sem tudom képzelni egy napomat a csajszi nélkül… A másik, akivel egyfolytában zsörtölődünk, az Nórám, aki a szomszéd koliban lakik. Ő vett rá ma is, hogy menjünk futni és vele megyünk be minden reggel a suliba. Imádom a csajszit! Ma, germanistaként úgy véltem, hogy a német alkotmányos rendszerre is kíváncsi vagyok és bementem egy ilyen előadásra. Érdekes volt, de nem hiszem, hogy a félévem során lesz ennyi fölös időm. Ugyanis utána, részt vettem az első Hauptsemináromon. Gyerekek! 2 hét múlva már referálok is. Németeknek! Vicces lesz! Párban kell csinálni. A téma, amit kaptunk hálátlan, de a német csaj, akivel együtt tartjuk a kiselőadást, ő szerencsémre elég jó fej (nem úgy, mint a többi, aki rád se bagózik, mert külföldi vagy…). 25 perc bevezetés, aztán Arbeitsgruppékat kell csinálni, nekik feladatlapokat kiosztani, elgondolkodtató kérdésekkel, végül pedig levezényelni a Diskussiont. Kellemes lesz. Gyakorlatilag tartsuk meg az órát… A következő heti óra lesz az egyetlen támpont, ami alapján halvány elképzelésem lesz arról, hogy hogyan is zajlik egy ilyen előadás. Minden órára egy-egy regényt kell egyébként elolvasni, fél év végén pedig szóbeli, vagy 20 oldalas házi doga. Uhh… És ez még csak két óra. Ha minden szemináriumra hetente el kell olvasni egy regényt, akkor az kb. 1000 vagy annál több oldal egy héten! Visszasírlak ELTE! Na jó, azért nem! Az egyetem technikai felszereltsége bámulatos a miénkhez képest (nem nagy eredmény). Lifttel járok fel az 5. illetve 6. emeletekre. Az Einstufungstestet egy nyelvi laborban írtuk, számítógépen. A tanárok pedig bejönnek a terembe, egy távirányítóval bekapcsolják a plafonon lévő projektort, ami kivetíti, ami az asztalukba beleépített számítógép képernyőjén éppen van. Jó, nem?

1 Comments:

Blogger szenka said...

Ismerôs élmények...deja vu! Írtam emailt valamint check out my blog!
love you, miss you

<3 liebe,
Mischa

05:07  

Megjegyzés küldése

<< Home