Visszatérő álmom a valóság

Egy szemeszterem a német felsőoktatásban. Én magam pedig tele várakozással és reménnyel. Ha csak fele olyan jól sülne el,mint Weimar 2005 nyarán... Nektek, akiket érdekel és magamnak emlékül arról, hogy mit sikerült kihozni ebből az egészből! Hogy mit sikerült kihozni, mit rontottam el, már tudom, tudjátok. Kezdődjön az újabb, a búcsú félév, új emberekkel és régiekkel, új élményekkel, tanulással és munkával teli. Tehát mit Erasmus in Erlangen, Teil 2.

péntek, október 13, 2006

Otthon után itthon. Újrakezdés Erlangenben.

Egész vonatúton azon gondolkoztam, hogy megéri-e visszajönni? Nem lenne-e jobb megőrizni életem legszebb félévének emlékét és tovább élni az életem otthon? Nem lenne-e jobb otthon maradni, nyugodtan írni a diplomamunkákat, elvégezni az egyetemet időre, tanítási gyakorlatra járni, újra a régi barátokkal lenni, élvezni az otthon melegét ahelyett, hogy itt újra előről kezdjek, kezdjünk mindent? Új emberek, új Erasmusosok, új tanárok, új küzdelmek, munkát találni és írni a diplomamunkákat és mindezt távol mindattól és mindazóktól, amit és akiket megszoktam abban a hat hétben otthon. Bevallom, pityeregtem, szinte végig az úton és még amikor Nóra kijött elém a pályaudvarra, neki is. Hogy nem lesz ez így jó, nincs hozzá kedvem, távol Tőle, ráadásul. Vígasztalt, hasztalanul. Ő aztán felült a biciklijére én meg elindultam a busszal Sieglitzhofra. És kanyargott a busz az ismerős utcákon, amelyeken csukott szemmel is végig tudnék tekerni, láttam az utcasarkokat - mindegyikhez emlékek fűznek. És lassan megértettem, miért akartam ide visszajönni és mire a Schronfeldi megállóban leszálltam, már biztos voltam benne, hogy jól döntöttem. Ezt a lehetőséget az ölembe pottyantotta a sors, az a feladatom, hogy kihasználjam, hogy okosan éljek vele és a legtöbbet hozzam ki belőle. Tehát másnap el is mentem az első állásinterjúra. Harmadnap aláírtuk a szerződést. Titkárnő leszek heti két nap egy számtech cégnél, heti három nap egyetem, megmarad a gyerekfelügyelet is és ezen kívül könyvtárazok és olvasok a szakdolgozatokhoz, meg hospitálni járok a helyi Montessori Schuléba, készülök az itteni és az otthoni vizsgákra és a szigorlatra, és azért az Erasmusos életből sem szeretnék teljesen kimaradni... Nehéz lesz, de vonzanak a kihívások, meg nem is szeretek unatkozni. A munkának köszönhetően anyagi téren is megnyugodhatok. Hát ez most a helyzet.
Persze az, hogy elmondhatom, hogy otthon után itt most itthon érzem magam, még nem jelenti azt, hogy ne hiányozna iszonyatosan a család, a pénteki összeröffenések Veletek a Mandragórában és az, hogy várj a Tiszain és várjalak a Keletiben... Hiányoztok!

1 Comments:

Blogger szenka said...

Te is hianyzol de nagyon! Meg egy rendes talit se sikerul osszeszervezni nelkuled! Ja kulon koszi a kepeket a wiw oldaladon, megpedig az "Akinek-csak-egysze-kellene-kernie" kategoriaba sorolt ferfiurol:-)
Orulok hogy megtalaltad magad, Draga, sokat gondolunk Rad! Ha ilyen szepen folytatod lehet h kapsz Karacsonyra egy Bardos-Deak Agi cd-t!
Millioszor olel es csokol
Dieter Bohlen

16:58  

Megjegyzés küldése

<< Home